Creșterea motivației pentru a învăța cu ajutorul metodei CLIL
Prof. coord. Băjenică Gianina și Urse Florena
-activitate outdoor
-activitate transdisciplinară
-CLIL
Jocuri interactive:
1. “Nu, nu mă poți lua!”- jucătorii sunt organele sistemului digestiv. În timpul jocului, în echipă, jucătorii interacționează şi motivează rolul lor în sistemul de organe. Jucătorii exersează în lb. engleză termenii științifici în contexte clare.
2. “Conferința de presă’’, jurnaliştii trebuie să cunoască date despre personalități istorice alese şi să adreseze întrebări astfel încât să pună în evidenţă identitatea persoanei intervievate.
Atât pentru elevii jurnaliști, cât și pentru elevii jucători de personaje acțiunea aceasta a fost o oportunitate pentru a practica intonaţia şi gramatica limbii engleze.
Concluzie: Elevii trebuie să fie provocați din punct de vedere cognitiv si lingvistic pentru a susține procesul de învățare.
Conceptul de ecosistem și de biodiversitate!!
Resurse procedurale: METODA CLIL, APLICAȚIA QR cititor, TREASURE HUNT, descoperire dirijată, jocul de rol, observarea mediului înconjurător.
Resurse materiale: fișe de observație, coli, busole, coduri QR, aparat foto.
Competențe cheie:
-Comunicarea într-o limbă străină de înțelegere interculturală
-Digitală, utilizarea cu încredere și în mod critic a tehnologiei informației
-Sociale și civice
Scop: aplicarea metodei CLIL în cunoașterea mediului de viață creat de om ,,Parcul Monument”.
Profesori coordonatori: Urse Florena & Băjenică Gianina
Uniți prin diversitate
Educația copiilor noștri trebuie să depășească normele pedagogice clasice. Elevii au nevoie să își dezvolte abilități care să îi pregătească pentru provocările și oportunitățile unui viitor digital.
Elevii claselor a V-a A și a V-a As au fost foarte încântați de faptul că și-au consolidat cunoștințele matematice folosind platforma educațională de e-learning Blooket.
Coordonator prof. Dascălu Daniela
Lectie demonstrativa
Lumea basmelor poate fi fascinantă și în același timp plină de învățături. Roald Dahl spunea „Sunt pasionat să-i învăț pe copii să devină cititori, să se simtă confortabil în fața unei cărți, nu să se sperie. Cărțile nu ar trebui să fie descurajante, ci ar trebui să fie amuzante, interesante și minunate, iar faptul de a învăța să fii cititor oferă un avantaj extraordinar”. Săptămâna trecută doamna profesor GANEA VALENTINA a susținut o lecție demonstrativă cu tema Basmul popular „Prâslea cel voinic și merele de aur”, la clasa a V-a AS, în vederea diseminării cursului „ICT and outdoor teaching and learning”, desfășurat în perioada aprilie-mai 2024 Split, Croația. Lecția a împletit metodele tradiționale cu cele moderne, iar elevii au fost atenți și interesați de subiectul lecției, au reușit să se mobilizeze și să rezolve sarcinile propuse, mai ales atunci când au folosit platforma Blooket. Copiilor le place să folosească metode IT pentru a prezenta o imagine sintetică asupra unei teme și sunt deschiși la provocări, textul „ Prâslea cel voinic și merele de aur” putând fi fructificat în acest sens.
Ultimele lecții la clasa a VIII-a As, la disciplina matematică, au însemnat recapitulare prin povești. Cu ajutorul platformelor educaționale ChatterPix și Padlet elevii și-au creat propria poveste a corpurilor geometrice.
LECȚIE DEMONSTRATIVĂ
Lecția demonstrativă transdisciplinară cu tema „Persoana mea”, la clasa a III-a AS, susținută de către doamna prof. înv. primar NOVAC VIORICA, în vederea diseminării cursului „Integrating AI in the Classroom With Critical Thinking”, desfășurat în perioada 24-29 iunie 2024 în Viena, Austria.
Acreditare Erasmus
Lecția transdisciplinară a îmbinat disciplinele educație- civică și limba engleză.
Prin această activitate s-a urmărit interacțiunea activă și dezvoltarea abilităților de comunicare atât în limba română cât și în limba engleză , într-un mod captivant și personalizat.
Elevii au avut oportunitatea de a reflecta asupra propriei identități și de a împărtăși informații despre ei înșiși. Activitățile colaborative, precum metoda „Think, Pair, Share” și „Ghemul”, au promovat lucrul în echipă și au învățat elevii să colaboreze și să comunice eficient. Prezentarea proiectelor prin intermediul metodei „Turul galeriei” și împărtășirea informațiilor personale au ajutat elevii să se simtă mai încrezători în abilitățile lor de comunicare și în propria identitate. Prin discuțiile despre diversitate și respect reciproc, elevii au învățat despre importanța respectului și aprecierii diferențelor dintre persoane. Activitățile propuse au creat un climat de energie pozitivă și curiozitate.
De Ziua Mondială a Mediului Înconjurător( 5 iunie) , elevii clasei a VII-a A de la Școala Gimnazială „Mihai Viteazul”, însoțiți de prof. Aurora Constantin au vizionat un documentar despre încălzirea globală și despre reciclare, au prezentat propriile lor viziuni asupra subiectului și, în echipe, au creat planșe pe care au trecut informații despre semnificația zilei.Activitatea s-a desfășurat la Biblioteca Județeană ,, Panait Istrati’’ Brăila .
Elevii claselor a VII-a au participat la ,,Cea mai mare lecție din lume – Apă curată pentru toți", activitate educativă despre cum putem reduce poluarea asupra mediului și în special asupra apei
Prof. coordonatori Constantin Aurora și Necula Silvia
Centrul Multicultural a fost gazda activității "Vânătoarea de comori" la care au participat elevi ai Școlii "Mihai Viteazul" Brăila, coordonați de prof. Silvia Necula și Aurora Constantin, alături de elevi și profesori ai Școlii CPI Galo Ponte din San Mateo de Gallego, Spania, parteneri în cadrul unui proiect Erasmus+.
Copiii, împărțiți în cinci echipe, au avut de descoperit 10 piese de puzzle pentru a putea alcătui o imagine ce reprezenta un tip de costum popular românesc. Expoziție realizată de elevii clasei a VII-a A de Ziua Pământului, 22 aprilie .Prof coordonator Constantin Aurora
Elevii claselor a V-a AS și a VI-a AS au participat la activitatea outdoor ,,Mijloacele media , rol decisiv în predarea biologiei‘’ în Parcul Monument.
Elevii au avut de completat o fișă de observație cu date privind locația, date privind componenta biotică și abiotică. S-au folosit aplicațiile ,,Google Maps’’, “PlantNet’’ și au căutat informații pe bloguri de specialitate. Activitatea s-a finalizat cu realizarea unor postere din natură însoțite de informații căutate pe site-uri de specialitate. Prof. coordonatori Necula Silvia și Constantin Aurora
Săptămâna Verde-excursie la Brașov . Au participat elevii claselor a VII-a A și a VIII-a însoțiți de dnele prof. Constantin Aurora și Necula Silvia . Activitatea și -a propus educarea elevilor prin dezvoltarea unei atitudini pozitive față de natură, stimularea curiozității pentru explorarea naturii, conservarea și ocrotirea mediului .
Erasmus Spania - Zaragoza
Astăzi,17 octombrie, elevii claselor a VII-a si a VIII-a A,s- au alăturat mișcării europene prin care mobilitatea internațională și schimburile culturale sunt puse în prim-plan.
Sub semnul #ErasmusDays 2024, școala noastră a devenit un spațiu vibrant de cunoaștere, învățare și colaborare internațională.
În cadrul unei atmosfere calde, s-a discutat despre impactul și oportunitățile oferite de proiectele europene, contribuind la deschiderea școlii către noi orizonturi și consolidarea relațiilor cu partenerii internaționali. Erasmus ne inspiră să explorăm, să creștem și să fim parte dintr-o comunitate globală!
Coordonatori : prof. CONSTANTIN AURORA si prof. NECULA SILVIA #ErasmusDays